Крок за кроком
Поведінкова терапія - це програма, яка має чітку і послідовну структуру навчання. Спеціаліст АВА терапії обирає функціональні цілі для навчання, при досягненні яких, якісно змінюється життя дитини.
Фахівець відзначає: "Недостатньо зрозуміти НАД ЧИМ ми будемо працювати. Важливо зрозуміти, ЯК працювати і які методики ми будемо застосовувати". У поведінкового фахівця є багато інструментів допомоги.
В ході функціонального аналізу поведінки він визначає одну з функцій поведінки:
1. Доступ до бажаного.
2. Залучення уваги.
3. Уникнення вимог.
4. самостимуляцією.
Спочатку проводиться функціональна оцінка небажаного поведінки і визначається дефіцит.
Далі фахівець навчає дитину опорним ключовим навичкам, наприклад:
- постановка вказівного жесту;
- спільне і розділене увагу;
- навик імітації;
- виконання інструкцій;
- керівний контроль;
- навик звертатися з проханням, висловлювати згоду, незгоду (так, ні, дай плюс жести);
- розвиток мовлення;
- академічні знання;
Перший місяць занять Михайла за методом АВА терапія доводить свою ефективність в роботі з його базовими дефіцитами. Попереду у хлопчика тривалий процес супроводу фахівцем - рік комплексної роботи з фахівцями АВА терапії, логопедом-деффектологом, ерготерапевтами, тренером - реабілітологом по адаптивной фізкультури.