Чому саме АВА терапія?
На сьогоднішній день одним з найбільш ефективних методів корекції аутизму є поведінкова терапія або метод прикладного аналізу поведінки ABA (Applied behavior analysis).
АВА-терапія - це інтенсивна навчальна програма, яка грунтується на поведінкових технологіях і методах навчання. АВА як наукова дисципліна вивчає вплив чинників у навколишньому середовищі на поведінку і маніпулює цими факторами, щоб змінити поведінку людини.
Метод АВА для роботи з дітьми з аутизмом вперше був використаний доктором Іваром Ловаасом (Іvar Lovaas) і його колегами з Каліфорнійського університету в Лос-Анджелесі в 1963 році. В основу була взята ідея, що будь-яка поведінка тягне за собою деякі наслідки, і якщо дитині наслідки подобаються, він буде це поведінка повторювати, а якщо не подобаються, то не буде.
При цьому підході всі складні навички, включаючи мову, творчу гру, вміння дивитися в очі і інші, розбиваються на дрібні блоки - дії. Кожна дія розучується з дитиною окремо, потім дії з'єднуються в ланцюг, утворюючи складне дію. Дорослий не намагається давати ініціативу дитині, а досить жорстко керує його діяльністю. Правильні дії закріплюються до автоматизму, неправильні - строго присікаються. Для досягнення бажаного поведінки використовують підказки і стимули, як позитивні, так і негативні.
Закріпленим навик вважається тільки тоді, коли дитина зможе виконувати цю дію без помилок в 80 відсотках ситуацій незалежно від того, в якій атмосфері і ким було дано завдання.
В рамках навчальної програми з методики АВА дитина завжди ведений, його свобода і ініціативність обмежені вибором навчального дорослого. Для кожної дитини складається індивідуальний план поетапного розвитку. Дитина може освоювати одночасно два-три не пов'язаних між собою навички, педагогом вибудовується чітка система ускладнення і поетапного освоєння все нових і нових навичок.
Кінцева мета АВА - дати дитині навички освоювати навколишній світ самостійно.