Questions and Answers

About payments and transfers

Я перерахував кошти на проект онлайн із банківської карти. Як переконатися, що їх зараховано на проект?

Після успішного перерахування коштів Ваше пожертвування з’явиться в рубриці “Донори” проекту.

Я перерахував кошти через відділення банку. Коли кошти буде зараховано на проект?

Ваш платіж, як і будь-який інший платіж, здійснений через відділення банку, буде зараховано на проект упродовж трьох банківських днів та з’явиться в рубриці “Донори” відповідного проекту.

Я перерахував кошти, але не бачу себе в переліку донорів. Що робити?

Якщо Ви не знаходите свій платіж на сайті dobro.ua, просимо написати нам лист на support@ubb.org.ua, вказавши спосіб оплати, Ваші ПІБ і суму, яку Ви перерахували. Якщо платіж було здійснено онлайн з банківської карти, просимо також вказати перші 6 і останні 2 її цифри та орієнтовний час оплати.

Я хочу пожертвувати кошти на проект. Чи обов’язково мені реєструватися на сайті?

Для того, щоб здійснити платіж на сайті dobro.ua, реєстрація не обов’язкова, тоді Ваш платіж відобразиться як анонімний. Проте зареєстровані користувачі можуть користуватися особистим кабінетом, отримувати новини про підопічних, яким вони допомогли, створювати особисту кампанію зі збору коштів, тощо.

About projects

Я не можу обрати проект, який хочу підтримати. Що робити?

У такому разі Ви можете здійснити пожертву у скарбничку відповідної категорії, тоді у нас буде можливість врятувати чиєсь життя, переспрямувавши необхідну суму зі скарбнички на проект.

Як обрати фонд, якому можна довіряти?

По-перше, в нього має бути сайт, де ви можете з'ясувати, з якими категоріями працює фонд і куди він витрачає благодійні кошти. Прозорий фонд не може збирати гроші на особисту картку, такий збір непрозорий і його неможливо проконтролювати.

На сайті обов'язково мають бути опубліковані детальні фінансові та описові звіти, мають бути опубліковані історії підопічних та актуальні контакти співробітників й керівництва фонду. В деяких невеличких фондів може не бути ресурсів на розробку сайту, в такому разі вся інформація має бути на сторінці офіційного пабліку в соціальних мережах, або надана в особистих повідомленнях на вашу вимогу.

Побачити в звітності такі статті витрат, як “заробітна плата співробітників” або “адміністративні витрати”, абсолютно нормально. В благодійності повинні працювати професіонали, які несуть відповідальність за якість своєї роботи. За їхні спеціальні навички, знання та велику відповідальність та психологічне навантаження вони мають отримувати заробітну плату.

Скільки грошей не соромно пожертвувати?

Одна гривня — це вже величезна допомога. І це не метафора. Регулярна пожертва в 30 гривень на місяць, тобто по гривні на день дозволить нам планувати роботу і допомагати максимально ефективно та швидко, особливо тоді, коли необхідно гасити пожежу і допомагати негайно.

Якщо ви можете дозволити собі більше — чудово, але краще розрахувати, скільки ви можете віддавати на благодійність щомісяця і підписатися на регулярний внесок, ніж відразу перевести велику суму. Але остаточне рішення за вами і будь-яка допомога важлива!

About Campaigns. How it works

What are Campaign?

"Campaigns" are personal initiatives of caring philanthropists who want to support any of the active projects on the dobro.ua platform and raise funds to speed up its implementation.

These are not projects of our operators of Help and not projects of dobro.ua.

Who can create a Campaign?

Any person, company or group of like-minded people can create a Campaign.

To do this, you need to be a registered user on the dobro.ua platform. You can register here - https://dobro.ua/en/member/registration.

How to create a Campaign?

To create a Campaign, you need to fill in all the required fields in the Campaign registration form dobro.ua/en/campaign_create and provide all the necessary information, after which the Campaign will go to pre-moderation.

The dobro.ua moderator can, if necessary, contact the Campaign Initiator by e-mail to clarify or correct the information provided. If, within 7 calendar days, the Initiator does not provide a response or makes the necessary changes to his own Campaign, the moderator has the right to reject the Campaign and it will not be published on the dobro.ua platform.

How to collect the Campaign? What is needed for this?

There are only 4 steps to take:

- choose your favorite among active projects on the dobro.ua platform

- come up with a name, description and choose your own photo or picture for the screensaver

- register a new Campaign here

- MANDATORY and IMPORTANT - involve your environment in social networks or private messages to support your Campaign with contributions of any size!

Can I suggest a project I want to collect if it is not available on dobro.ua?

You can choose for your Campaign only a project that has already been published on the dobro.ua platform.

Campaigns are created solely to support existing and active projects or treasury projects.

Can I raise a bank card in my Campaign?

No, this is prohibited by the Rules, principles and procedures of the dobro.ua platform.

Campaigns that contain alternative fundraising tools in their descriptions / news / comments - for example, personal bank card numbers or links to any external resources other than dobro.ua - will be rejected and deleted by the moderator.

What are the funds raised through the Campaign used for?

All contributions in support of the Campaign are immediately credited to the associated project that was selected when the Campaign was registered.

They can be simultaneously seen in the "Donors" section and on the Campaign page and on the project itself, for the support of which it was created.

What could be the reason for creating the Campaign?

The campaign gives anyone the opportunity to celebrate any occasion for the benefit of people and everyone who needs help.

It can be a Birthday, Anniversary, Wedding, New Year or any personal occasion. When creating a Campaign, you can add your own reason to a list of existing ones.

Regular payments

How to make a regular payment?

Now each user has the opportunity to issue a regular payment for good deeds.

You can subscribe to a regular payment, which will be automatically taking from your card to:

Support the work of the whole dobro.ua platform

Support projects of a specific category:

  • Health
  • Education
  • Culture and sport
  • Ecology and animals
  • Like at home
  • Our town

1. How it works: getting to the page of regular payments, you indicate in the payment form the amount and frequency of donating.

2. We ask you to leave your e-mail so that you have the opportunity to unsubscribe from payment.

3. After that, the bank at a certain time, regularly transfers money from your card to the account of good deeds.

4. If the payment was successful, you will see a page with gratitude, and you can also find the name (nickname) and donation amount in the list of project Donors.

5. Attention: some banks make it possible to make regular payments from cards only at the request of the client.

If you are not sure that your card is open for regular payments - contact the bank (by the support phone number indicated on the back of the card).
You need to call the bank - tell the operator that you want to make regular payments and he will enable this feature.

I signed up for a regular payment, but I want to opt out.

If you are a registered user, you can unsubscribe from a regular payment in your personal account, in the section - Regular payments

If you are not a registered user, write to us at support@ubb.org.ua, we will help you find your payment.

Thanks a lot for your help and support.

To users

Я зареєструвався, але забув свій пароль.

Якщо у вас виникають труднощі з авторизацією, просимо писати нам на support@ubb.org.ua.

У мене скоро День народження/ річниця/ день весілля, чи можу я на цю честь зібрати кошти і зробити добру справу?

Так, з цієї нагоди ви можете створити особисту Кампанію. Для цього вам потрібно зареєструватися на сайті dobro.ua, в рубриці “Кампанії” обрати “Створити нову Кампанію” і заповнити всі необхідні поля. Єдина важлива умова - ви можете підтримати лише вже опублікований та активний проєкт на dobro.ua.

Якщо я раніше підтримав проект, а зараз отримав повідомлення про те, що проект неможливо реалізувати, що буде із моєю пожертвою?

Якщо Ви отримали таке повідомлення, це означає, що проект, який Ви підтримали, із певних причин не може бути реалізованим. У такому разі Ви можете перенаправити ваш платіж на інший проект цієї категорії  (зробити це Ви можете у своєму кабінеті) або на скарбничку категорії.

Do you have any questions?

If you did not find the answer to your question, pleasecontact us, by completing the form.

Contact us